Produkcja tarcicy sosnowej, a ochrona drzew

//Produkcja tarcicy sosnowej, a ochrona drzew

Pod koniec XIV wieku artyści porzucili w dużej mierze naturalne zabiegi pielęgnacji liści i przybrali bardziej konwencjonalne formy. Dąb i klon nie inspirowały już projektanta, ale winorośl była stale wykorzystywana. Pozostaje nam jeszcze bardzo dużo pracy z XV wieku, ale najsilniej można odnieść się tylko do niektórych z najpiękniejszych przykładów, które pomagają uczynić ten okres tak wielkim. A dobrą tarcicę sosnową od producenta dziś znajdziesz na: consultor-drewno.pl.

Ekran ten, wspaniała cecha średniowiecznego kościoła, był teraz uniwersalny. Składał się on z wysokiego ekranu o wysokości zwykle około trzydziestu stóp, na szczycie którego spoczywał strych, tj. platforma przechadzała się po wysokości około 6 stóp (1,8 m). o szerokości osłoniętej z każdej strony przez galeryjny ekran galeryjny, a na górze lub przed nim, zwrócona w stronę nawy, ustawiona była wieża, czyli duży krzyż z postaciami św.dostawca tarcicy na szafy

Popularność tarcicy sosnowej w parze z ekologią

Ekran ten czasami rozciągał się wzdłuż kościoła w jednej ciągłej długości (Leeds, Kent), ale często wypełniał korytarz i łuki prezbiterium w trzech oddzielnych dywizjach (Church Handborough, Oxon.). Na poddaszu z reguły zbliżały się nawijające schody zbudowane w grubości ściany korytarza. Dolna część ekranu sama w sobie była przykryta masywnie do wysokości ok. 3 ft 6 in (1,07 m), a jej górna część wypełniona była tracerią (Carbrook, Norfolk), podczas gdy pozostałe płaskie powierzchnie paneli były często obrazowane świętymi na tle delikatnej pieluszki gesso (Południe, Suffolk).

Tarcica sosnowa na tle innych typów tarcic

Pod koniec tego okresu coraz rzadziej stosowano figury jako środek dekoracyjny, a panele były czasami wypełniane – w całości rzeźbionymi liśćmi (Swimbridge, Devon). Górna część siatki składała się z otwartych łuków z głowicami wypełnionymi przekłutymi trapezami, często wzbogaconymi o naczynia (Seaming, Norfolk), zatarte rygle (Zamek Hedingham, Essex) lub kwiatowe guziki (Eye, Suffolk). Słupy były stale rzeźbione liśćmi (Cheddar, Somerset), szczytami (Causton, Norfolk), aniołami (Pilton, Devon) lub ozdobione baldachimem w gesso (Southwold). Ale cechą tych pięknych ekranów był poddasze z galerią i sklepieniem.

Jak wygląda proces przygotowania tarcicy

Podłoga na poddaszu leżała na górze szyby wędziska i była zazwyczaj wyważona i utrzymywana na miejscu za pomocą sklepienia spoinowego (Harberton, Devon) lub nawy (Eddington, Somerset). Najlepsze przykłady sklepień można zobaczyć w Devon. Szefowie na skrzyżowaniach żeber i rzeźbionej trakcyjności ekranu na trybunie Honiton są bezkonkurencyjni. Wiele ekranów nadal posiada belkę, która tworzyła krawędź poddasza i na której spoczywała galeria. To właśnie tutaj średniowieczny rzeźbiarz z sitodrukiem dał najwięcej spektaklu swojej fantazji i wyrzeźbił najwspanialsze wzory w listowie, które można było oglądać przez cały gotycki okres.

Chociaż te masowane formy, grzebienie i opaski mają wygląd na wyrzeźbione z jednego bala, w praktyce były one niezmiennie osadzane w częściach, większości liści itp. Z reguły układ składał się z grzbietu biegnącego wzdłuż wierzchołka, z mniejszym w zależności od dolnej krawędzi oraz trzech pasków listowia i winorośli między nimi (Feniton, Devon). Projekty liści winorośli w Kenton, Bow i Dartmouth, wszystko w Devon, ilustrują trzy bardzo piękne zabiegi tej rośliny. W Swimbridge, w Devon, istnieje bardzo rozbudowana kombinacja; zwykłe proste koraliki, które oddzielają opaski, są wyrzeźbione również z skręconymi liśćmi. W opacie Kerswell i innych miejscach w dzielnicy Totnes, z jak najlepszym efektem wjeżdżali na liście ptaki. Różnorodność zastosowanych koronek jest bardzo duża. Że w Winchcomb, Gloucester, składa się z smoków połączonych z liśćmi winorośli i liściami

2017-12-13T11:51:45+00:00 Tags: |