Billboardy w pracy agencji reklamowej – zagadnienia

//Billboardy w pracy agencji reklamowej – zagadnienia

Wiele grup, takich jak Scenic America skarżyło się, że billboardy na autostradach powodują nadmierne wycinanie drzew i inwazję na otaczający krajobraz, z jasnymi kolorami billboardu, oświetleniem i dużymi czcionkami utrudniającymi skupienie się na czymkolwiek innym, czyniąc je formą zanieczyszczenia wizualnego.

Inne grupy uważają, że billboardy i reklama negatywnie wpływają na klimat mentalny kultury, promując produkty jako źródło poczucia kompletności, dobrego samopoczucia i popularności motywując zakupy. Jednym z głównych punktów tego nastroju byłby magazyn AdBusters, który często będzie prezentował motywowane politycznie billboardy i inne wandalizmy reklamowe, zwane zagłuszaniem kultury.

Zagadnienia wizualne i środowiskowe – agencja reklamowa

W 2000 r. dachy Aten wyrosły w Atenach na tyle gęste, że trudno było zobaczyć ich słynną architekturę. W ramach przygotowań do Letnich Igrzysk Olimpijskich w 2004 roku, miasto rozpoczęło udany czteroletni projekt rozbiórki większości billboardów dachowych w celu upiększenia miasta, pokonując opór reklamodawców i właścicieli budynków. Większość z tych billboardów była nielegalna, ale do tej pory były ignorowane.

Agencja reklamowa - grafika Sprawdż białostocką egencję reklamową New Vision

W 2007 r. São Paulo w Brazylii wprowadził zakaz billboardu, ponieważ nie było realnych regulacji w branży billboardowej. Dzisiaj São Paulo, Brazylia, współpracuje z firmami działającymi na wolnym powietrzu, aby odbudować infrastrukturę zewnętrzną w sposób, który będzie odzwierciedlał tętniący życiem klimat biznesowy miasta, a jednocześnie przyjąć dobre przepisy w celu kontrolowania wzrostu.

Zagadnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego

W USA wiele miast już w 1909 r. (Kalifornijski Sąd Najwyższy, Varney & Green vs Williams) uchwaliło ustawy zakazujące billboardów, ale pierwsza poprawka utrudniła tę sytuację. Prawo San Diego propagowane przez Pete’ a Wilsona w 1971 roku wskazywało na bezpieczeństwo ruchu drogowego i rozproszenie uwagi kierowców jako na przyczynę zakazu billboardu, ale zostało nieznacznie obalone przez Sąd Najwyższy w 1981 roku, częściowo dlatego, że zakazał niekomercyjnych i komercyjnych billboardów.

Billboardy od dawna oskarżane są o rozpraszanie kierowców i powodowanie wypadków. To niekoniecznie musi być prawdą, jak wykazały badania naukowców na Uniwersytecie Północnej Karoliny. Uruchomieni w czerwcu 2001 r. naukowcy przygotowali dla Fundacji AAA dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (AAA). Badanie to mówi:”Wyszukiwanie wydaje się sugerować, że niektóre elementy – takie jak radia CB, billboardy i kontrole temperatury – nie rozpraszają uwagi”.

2017-12-01T09:18:25+00:00 Tags: |